Erzsébet, aki az alábbi beszámolót írta, a múlt hónapban járt Krisna-völgyben a március 15-i hétvégén. Abban a pár napban tényleg sokan érkeztek hozzánk, szerencsére az idő is a kirándulásnak kedvezett. Erzsébet a beszámolóját saját honlapjára írta, de kedvesen megengedte, hogy mi is közszemlére adjuk saját honlapunkon.

Egy nap a Krisna-völgyben
A március 15-ét elménk kulturális pallérozására szántuk, Csillával a Krisna-völgyben tettünk látogatást.
Csodálatos napsütéses idő, 21 fok, így kerestük fel Somogyvámost. Könnyű megtalálni, az autópályáról Lengyeltóti felé letérve, végig ki van táblázva. A kapunál beljebb kellett mennünk, mert a recepció a templomnál működött. Belépő két főre 2600 Ft volt, idegenvezetéssel.
A kapun áthaladva két hatalmas kőelefánt fogadott bennünket, itt mindjárt megálltunk fotózni.
Mindjárt a bejáratnál meglepődtünk, le kellett venni a cipőnket, helyette mamuszpapucsot kaptunk. Igaz, meg kell tisztelni a templomot. És itt is márvány volt a padló, mint a kastélyoknál. A recepciós már maga is meglepetés, ötvenes kékszemű, nagyon kedves úr, aki eligazított minket.
A bejáratnál egy fiatal, nyílt tekintetű, szintén kék szemű fiú mesélt a Krisna hitről, a templomról, a szabályaikról, vállalt életmódjukról. Érdekes, és meglepő, elgondolkodtató volt minden, kezdve a hajnali órákig tartó imáktól, a vegetariánus étkezésig. Furcsa dolgok egy „kinti” világból érkező számára. A fiatalember minden kérdésre tudott válaszolni, végtelenül kedves és halk szavú volt, mint mindenki, akivel találkoztunk. A színek fergeteges kálváriája a templomban és a folyosón egyszerűen jó kedvre derítettek minket, úgy látszik magunk körül is színesíteni kell a dolgokat, hogy tudjunk többet mosolyogni.
Az idegenvezetés az étteremben fejeződött be, ahol megkóstolhattuk az indiai ételeket. Meg is tettük, ettünk purit, csatnit, és még nem tudom mit, de finom volt. Folyik náluk biotermelés, hoztam is bio őszi -és körtelét, nagyon finom.
Van saját tehenészetük, megsimogattuk a bocikat, van saját iskolájuk, jelenleg négy alsó tagozatos gyermek, és sok kisbaba él köztük.
Az iskolában a tanító mesélt a tanításról, az életformáról, talán mondanom sem kell, hogy kedves volt, és kék szemű. Tetszett a rendkívüli tisztaság, és higiénia, minden ápolt, gondozott, a park, a kertek, a házaik környéke. Tetszett a halk beszéd, a nyugodtság, van mit tanulnom.
A táj dimbes dombos, körbejárása egy külön túra volt,  de megérte. Vannak kis kupolás emlékhelyeik, a patak több helyen tóvá szélesül, mindenütt padok, cserjék, virágok. A templom előtt kis ajándékbolt, gyönyörű indiai ruhákkal, illatosító aromákkal, füstölőkkel, stb. Egy kis fa elefántot és jázmin füstölőt választottunk emlékül.
Szép hely, és érdekes. Mindenképpen megér egy látogatást. Aki többet szeretne tudni, a www.krisnavölgy.hu honlapon megtudhatja.
Hazafelé még megnéztük a Somogyvámos határában lévő Pusztatornyot, ahol az autóm a földúton tiszta poros koszos járgánnyá változott. (Dunántúli templomromok mozgalom) Ezután pedig Somogyváron a Szent László emlékhelyet, ahol hatalmas apátság romjai láthatók (szintén templomromok mozgalom) és egy klasz kis kilátótorony is van.  Erzsi